Kauhulla odottamani hetki lähestyy....joudun luovuttamaan kannettavani takaisin työnantajalle.Kuulemma se EI ole luontaisetu jota saan hyödyntää äitiysloman aikana.Ei mitään myötätuntoa, empatiaa tai lähimmäisen rakkautta ole saatavissa tässä globaalissa kvartaalitaloudessa. Työntekijöitä sorretaan ja hyppyytetään ihan ilkeyttä ja ilman palkkaa. Koko aamupäivä on mennyt siihen että olen saanut poistaa laittomasti asentamiani ohjelmia ja yksityisiä valokuvapankkeja, tai saanhan mä itseasiassa vielä palkkaa muttei sitä lasketa, eihän? Kaikista tietoturva vuodoista puhutaan ja pelotellaan ja nyt mä olen kauhusta jäykkä että koska paljastuskuvat ja sensaaatiokirjoitukset tulevat vastaan lehdistössä, siis ne jotka unohdin poistaa koneelta. Voiko meidän hääkuvista olla lööppimateriaalia tai entäpä mun neuvolakortin pdf?Onko mikään enää turvassa?

Toisaalta mun elämä on muutenkin ohi. Kun eilen lyllersin Anttilaan ostamaan TenaLadyjä (on kuulemma tarpeeseen synnytyksen jälkeen) ja sovittelin imetysliivejä (kokoa E85 ja mallia "utarevyö") niin peilikuvan kohdalla totesin että mun elämä on jättänyt mut. Siis ihan hetki sitten istuin Manhattanilla SoHossa trendibaarissa Cosmopolitanilla ja ihailin uusia Manolon stilettokorkkareitani ja vasta vuosi sitten pähkäilin Lontoossa että ostaakko häämatkalle Guccin vai Chanelin aurinkolasit, päätyen ostamaan molemmat koska hei, arskoja ei voi koskaan olla liikaa.Ja nyt siis Leppävaaran Anttilassa TenaLadyjä.....Tästä ei juuri alemmas voi vajota. Paitsi jos mä vielä ehdin kesän kunniaksi Laihian KössinHalliin tukisukkia kokeilemaan. Musta on tullut joku irvokas Muumimamman alter ego, muoto on sama mutta lempeys ja ymmärrys puuttuu.Tosin käsilaukun virkaa toimittaakin kohta vaippakassi joka on kun suoraan Muumimammalta tai Teletapeilta kopioitu. Saankohan mä koskaan enää käyttää mun Mulberryn kaunista pussukkaa (tai siis teknisesti ottaen se on äidin mutta kaikki mikä on äidin on oikeistaan mun, onneksi meille tulee poika).

Vajoan näihin murheellisiin tunnelmiin ja menen kilttinä, alistettuna duunarina luovuttamaan koneeni jotta osakkeenomistajat voivat maksimoida alkupääomansa.

Palaan taas mökkeilyn jälkeen bittiavaruuteen, eli joskun elokuussa alan taas vuodatella, bis wiederhören!

 

p.s Miksi takalisto laajenee raskauden myötä? Vastaus on kauhun tasapaino,koska kun maha laajenee on toki persauksen tasapainotettava hommaa ja laajennuttava samassa suhteessa jottei tuleva äiti kellahda turvalleen jatkuvasti. Miksi sitten ei huippumallien takalisto laajene raskaana ollessa? Vastaus on se että poikkeukset vahvistavat säännön, kuten jo alakoulussa opimme.