Eniten mä ehkä juuri nyt haluaisin olla mäyrä. Siis jos Jennifer Lopez ei ole mahdollista olla.

Mäyrät nukkuu päivisin ja lähtee liikkeelle iltaisin.Värityskin on sopiva ihmiselle joka ei ole ihan vielä päättänyt että minkävärinen tukka sopii sille aikuisena, mäyrällä on hieman kaikkea, musta-valkoinen raidoitus, vähän harmaata ja ruskeaa. Laiskanpulskeana kaverina mäyrä on myös kaikkiruokainen eikä niin nirso safkan suhteen. Mutta mäyrälläpä onkin voittajakonsepti käytössä verrattuna muihin eläimiin ja JLo:hon. Kun sen munasolu on hedelmöitetty niin se päättääkin itse koska se kiinnittää sen sikiön kohtuun ja alkaa olemaan raskaana.Eli se valitsee parhaimman ja optimaalisimmat olosuhteet niin ruuan kun sään suhteen olla paksuna, eikä raskaus kestä kun 10 viikkoa. Mä haluan olla mäyrä! Kuinka kukaan voi pysyä täysjärkisenä loppuraskaudesta kun ulkona on neljättä vuorokautta yli 30 astetta eikä kämpässä ole ilmastointilaitetta?

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Täällä alkoi telkkarista taas uusi kokkausohjelma, The F word by Gordon Ramsey. Sama hiton etno-fuusio-orgaaninen-astrofysikaalinen kokkausinnostus tuntuu vallanneen Suomen. Kaikki harrastaa ruuanlaittoa ja nauttivat vaan hyviä viinejä.Ihan oikeasti, kuka sitten ostaa ne kaikki valmisruuat ja halvat viinit? Enkä mä ole vielä kuullut kenenkään sanovat ääneen, että mä en mitään tiedä viineistä, senkun juon mitä eteen kaadetaan. Ei vaan kaikki on tietävinään chardonnayn ja pinot grigion ah, niiiin suuret erot makuelämyksissä ja vuosikertojen laatuerot. Maassa jossa lapsille annetaan lounaaksi pussi sipsejä ja aamiaisella syödään makkaroita ja papuja olisi varaa parantaa muutakin syömisessään kun kokkausohjelmia. Mä en kestä kokkausohjelmia jossa joku tekopirteä pirkko laittaa ruokaa ja juttelee rennosti vieraiden kanssa. Katjan keittiössä ei hitto vie jutustella, sinne ei mahdu kukaan muu eikä tomaatin pilkkominen voi olla harrastus. Kokeilkaa vaikka keilailua ja kuviokelluntaa mutta ruuanlaitto EI ole harrastus! Siinä mielessä tämä Ramsey on virkistävä poikkeus että se kiroilee ja huutaa sen keittiössä ja kehittää niin vaikeita reseptejä ettei niitä voi kukaan seurata. Vai onko teillä kotona kaasuliekkipistooli jolla te kätevästi poltatte sokeri-sahramikuorrutuksen hanhenmaksahillokkeen päälle? Voittajajälkkärin tekoon tarvittiin nestemäistä typpeä.....taidanpa kokeilla mökillä juhannuksena.Tai sitten me syödään Ingmannin jäätelöä Saarioisten mansikkahillolla enkä mä jutustele reippaita muualla kun ruokapöydässä, jos sielläkkään. Mutta toisaalta mä olen ihminen jolle herkkua on kylmänä pussista syödyt kalkkunanakit. Olkoon tämä varoituksen sana kaikille juhannusvieraille. Se joka alkaa mussuttamaan jotain etno-fuusio ruuasta saa sillä nakkipussilla naamaan. Ja mä olen oppinut sentään Ramseyltä jotain, nimittäin kiroilemaan kun heinämiehet keittiössä. Jos siis heinämiehet on erityisen hyviä kiroilemaan (onko ne, anyone?)