Suomalaiset aina ylpeilevät sillä että Suomessa kaikki toimii ja vieläpä hyvin. Mä olen keksinyt syyn sille miksi kaikki Suomessa toimii. Nimittäin siksi että naiset käyvät töissä. Oikeasti.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Näissä maissa joissa naiset kaikki ovat haus frau ja stay-at-home-mum niin mikään ei oikein toimi, siis kun miesten pitäisi saada hommat toimimaan.

Esimerkikkinä postilähetysten vastaanottaminen.Jos tilaat netistä jotain niin se paketti  yritetään toimittaa kerran päiväsaikaan ilman varoitusta (!) ja seuraavaksi saa pyytää uudelleen toimitusta josta tiedät päivämäärän muttet kellon aikaa. Siis sun pitää istua koko päivä kotona ja kytätä että koskas se paketti tuodaan.Eli olla haus frau.

Kaupat menee kiinni 18.30 arkisin, ja kun perusbritti pääsee töistä samoihin aikohin niin arvatkaa kenen tehtävä on siellä kaupassa käynti? Korvaamaton tämä haus frau täällä.Vai luuletteko että P voisi jäädä päiväksi kotiin odottamaan joskos vaimon Burberryn vaippakassi toimitetaan postin kautta?

 

Päiväkahvilla (juu, mä käyn sellaisilla) näkee näitä mammoja sitten pitkin kahviloita.Niillä on kaikilla samanmerkkiset vaunut (ne kalleimmat), törkeän kalliit vaippakassit, timanttisormukset ja mini me on puettu  huomaamattomiin merkkivaatteisiin.Ne hörppii lattea ja vertailee junioreiden kouluhakemuksia, ja siis juniorit ovat edelleen vaipoissa. Näihin mun sitten pitäisi samaistua ja saada vertaistukea. No, mähän olen aina sanonut että parempi yksi Über-Gucci mamma kun kymmenen viherpiipertäjä-luomuherännyttä.

 

Mä sain parhaimman paketin ever tänään siltä postinkantajalta. Mun ystävä M on New Yorkissa töissä yhdellä muotisuunnitteljalla ja mä sain postilähetyksenä Marc Jacobsin kengät! Siis ihan oikean aidot kiilakorkoiset Marc Jacobsit joiden arvo on samaa luokkaa kun meidän asuntolainan lyhennys! Mä olen kaikkien Über-Guccien äiti ja voittamaton hiekkalaatikkoseurapiirien oma Victoria Beckham!

Nämä uudet kengät saivat mut innostumaan lajittelemaan mun olemassa olevat popot uuteen järjestykseen.Hmmm, se ollutkaan ihan helppoa.Mun 26 paria korkokenkiä mä sain ihan helposti sängyn alle laatikkoon odottamaan aikaa kun mä en enää ole samassa painoluokassa ryhävalaan kanssa. Edes Hugo Boss ei osannut fysiikkaa niin hyvin että se olisi laskenut tarpeeksi puristuvoimaa stilettokorkoille, ne taipuu uhkaavasti nykyään.

Mutta sitten tuli hieman visaisempi ongelma, mulla on viidet nahkaiset talvisaappaat ja kahdet cowboy buutsit jotka ei mahdu mihinkään.Eikä niihin pinkkeihin buutseihin sointuva cowboy stetson.

Mun nykyinen kenkävalikoima on niin säälittävä että mä varmasti joudun myöhemmin terapiaan tätä purkamaan tai soittamaan Karpolle. Mulla on kahdet ns. balleriinat (siis mulla on kengät ilman korkoa, uskokaa pois).MIKÄÄN ei mussa anna vihjeitä balleriinamaisuudesta, ei mikään. Paitsi ne typerät tossut, jotka on varmaan tosi söpöt kuusi vuotiaalla. Ainut lohtu on etten mä enää näe mun jalkoja mahan alta joten kai ne lapselliset monot siellä menee. Sen lisäksi mulla on kolmet lättänät sandaalit joista yhdet on kultaiset a la Desperate Housewifes meets Dallasin Sue Ellen ja toisen sen näköiset kun mä olisin pöllinyt ne Mahatma Gandhilta. Kolmet lenkkarit ja yhdet vaelluskengät, siinä on mun säälittävät valikoimat näinä kenkäköyhinä aikoina. Mutta nyt siis mä voi mennä saapastelemaan mun uusilla MJ kiilasandaaleilla!Kyykkyyn Imelda, olet kohdannut vertaisesi!