<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 

Suomella on toivoa!!

Suureksi hämmästyksekseni ja ilokseni havaitsin että Suvi-Anne Siimes on valittu Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtajaksi. Telaketjut senkun kolisee ja maailmanrauha,as we know it, on vaarassa muuttua. Tällä voi olla ns. perhosensiipi effekti koska tämähän tarkoittaa että Jouko Ahonen voi siirtyä UPM-Kymmenen hallituksen optio-ohjelman edunvalvojaksi, Jorma Ollilla vetämään humoristista teekkareiden talk-showta Hollywoodiin ja mä voin itse harkita uraa Ruohonjuuri-luomukaupan vetäjänä ja mun isä voi ruveta kynsihoitolan pitäjäksi. Ja niillä kaikilla oli niiiin mukaaaavaaaaaaa.......

Oikeasti mä olen otettu Siimeksen vedosta. Viimeksi Suvi-Anne leipoi pullaa rakennekynnet tanassa Vasemmistoliiton mainoksissa  ja seuraavaksi se jo kyykytti verbaalisti ja älyllisesti sekä Lipposen että Niinistön. Meidän oma Hilary, tuo veikeä Suvi-Anne. Ja nyt S-A on vaihtanut leiriä oikein kunnolla, tuulettanut kääntötakkinsa ja siirtynyt kaikkien kapitalistien pääkallopaikalle kapteeniksi, sanottuaan ensin suorat sanat vasemmalle rähmällään oleville puoluetovereille. Suvi-Anne, jos sä luet tämän, niin tiedä että mä odotan sulta suuria. Burn beibi, burn, pharma inferno!

 

Kukaan opinto- tai uraohjaaja ei olisi villeissäkään unelmissaan ehdottanut Suvi-Annelle näin radikaalia vetoa. Mulle on vuosien saatossa ehdotettu messuemäntää ja lentoemoa. Että se siitä ammattiryhmästä ja tarkasta psykologisesta hahmottamisesta. Mun laittaminen lentoemännäksi olisi vähän sama kun Matti-Esko Hytönen lastentarhan satusetänä, aivan edesvastuutonta. "neiti, haluaisin GinTonicin ja olen jo odottanut sitä aika kauan" JAAHAS, ja mä olen odottanut Bill Gatesin kosivan ja arvaa onko mun tahto toteutunut.JA mä olen odottanut tosi kauan joten en näe sun GTtä tulevaksi ainakaan tällä lennolla!" Mä olisin siis työkkärin vakioasiakas jos olisiin kuunnellut ylä-asteen opintojenohjaajaa tai sitten ihan tavallinen British Airwaysin lentoemo.

 

 

Täälläpäin on toinen poliitikko vastatuulessa, nimittäin Tony Blair.Tai oikeammin sen poika on taas kaivanut vanhat skandaalit esille. Ajatelkaa, vuonna 2000 tämä nykyisin 23-vuotias poika oli juhlinut koulun päättymistä ottamalla persiit olalle ja oli ihan oksentanut kadulle.Siis 17-vuotias oli juhlinut koulujen päättymistä.Mikä kansallishäpeä. Nyt tämä häpeäpilkku on hyväksytty opiskelemaan Yalen yliopistoon USAhan ja taas on kriisin paikka.Ettei omat yliopistot sitten kelpaa vaan amerikkoihin piti mennä. Isäpapan jo muutenkin hatara luottamuspohja on nyt mennyt ja täällä harkitaan maansurua.

Perintöprinssiksi on jo nimetty Gordon Brown joka on niin tylsä että ruotsalaisen puhelinluettelon lukeminen on jännäri verrattuna Brownin puheisiin (eriksson, eriksson, eriksson, svensson, svensson,svensson). Se on niin tylsä ettei edes politiikan toimittajat jaksa sitä kuunnella vaan suurin Brown uutinen viime viikolta oli että Gordonilla oli ollut vaaleanliila paita ja raitakravatti mikä on vaaleansiniseen luottaville konservatiiveille lähes anarkiaa.

Brittipolitiikot ovat hauskoja heppuja muutenkin. Ne vaikuttaa kamalan tylsiltä vuosia ja sitten yhtäkkiä joku narahtaa ihan absurdista jutusta niinkun naiseksi pukeutumisesta (siis mies, obviously), KuKluxKlannin jäsenyydetä tai vaimon ja viidentoista miesrakastajan pitämisestä. Syvissä vesissä ja niin edespäin, you know. Naisia ei kamalasti politiikassa näe, eikä ole ihan varmuutta vielä että Thacherkään oli nainen. Mistä vetoa että Blair jää kiinni Lordi-faniudesta tai että sen vaimo pieksee sen uneen joka ilta ja siksi Tony on yökastelija. Stay tuned on more reality politics!