<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

 

Mä olen ajautunut juuri sellaiseksi vanhemmaksi josta mä näin ennen painajaisia.Mä voin nimittäin puhella poikani kakasta tai kakkaamattomuudesta ihan tuntemattomien ihmistenkin kanssa, ja nyt en siis tarkoita mitään mainintaa kakasta vaan mä käyn oikeita aikuisten keskusteluja Leonin vaipan sisällöstä.

Mä lässytän kuinka meidän vatsa on toiminut ja kuinka me ollaan tänään kakattu reippaasti.Karmea alennustila ja ei kai ole ihme että Leon välillä vääntelehtii mun seurassa, selvästi häpeää äitinsä juttuja.Kyllä muakin hävettäisi jos P alkaisi jutella kavereilleen mun mahan toiminnasta.

Mutta onneksi on selvittäneet tätäkin asiaa.The Lancet, maailman ehkä arvostetuin lääketieteellinen julkaisu, on julkaissut tutkimuksen jossa selvitettiin tärkeää sosiaalipsykologista ilmiötä. Nimittäin tunnistaako äiti lapsensa kakan hajun muiden lasten kakasta.Ja tämän tutkimuksen mukaan äidit tunnistavat oman lapsensa skeidan hajun. Oikeasti.

Kuvittele että sä olet tutkijat ja sulla on määrärahoja, aikaa ja kykyjä tehdä tieteellistä psykologista tutkimusta ja sä päädyt tutkimaan kakkaa.”Hitot maailman rauhasta ja mieleisairauksien hoidosta, mä haluan tietää lisää lapsen kakan hajusta ja sen äärimmäisen tärkeästä vaikutuksesta äitinsä nenässä”.Mä toivon että tämän tutkimuksen maksoi kokonaisuudessaan Pampers.

 

No, anyway, kiitos kysymästä, Leonin maha toimii oikein hyvin.Nykyään taas noin kahdeksen kertaa päivässä.Joten me ainakin kannetaan kortemme kekoon että Pampersilla on varaa tukea tieteellistä yhteisöä.

                                                                                     

Lancetista löytyi toinenkin tuiki tärkeä tutkimustulos, vauvat jotka köllivät lampaantaljalla ovat tyytyväisempiä kun vauvat joilla ei ole omaa lampaantaljaa.Uuden Seelannin lampaankasvattajat kiittävät tästä tärkeästä lääketieteellisetä läpimurrosta ja mä en enää lue Lancetia. (Ja kyllä, Leonilla on sekä lattiatalja että talja auton turvaistuimessa, mä en halua antaa Leonille yhtään syitä avautua myöhemmin Karpolle taljattomasta lapsuudestaan, just in case)